مجمع هیئت شنا ، شیرجه و واترپلو استان یزد برای چهار سال دیگر محدرضا باغستانی را به عنوان رئیس این هیئت انتخاب کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، مجمع انتخاباتی هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان یزد با حضور مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ، محسن سمیعی زاده دبیرکل فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو جمهوری اسلامی ایران ، علی اصغر حسینی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان و اعضاء مجمع در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

محمدرضا باغستانی تنها نامزد تصدی ریاست هیئت شنا شیرجه و واترپلو استان یزد بود که موفق شد با کسب 19 رای از 19 رای ماخوذه  برای چهار سال دیگر سکاندار این هیئت شود.

دبیر کل فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو در این مجمع در سخنانی کوتاه با اشاره اینکه ورزش شنا یکی از رشته های توصیه شده در دین مبین اسلام است ، گفت: با توجه به اهمیت این رشته ورزشی باید تلاش شود تا بیش از پیش این رشته ورزشی توسعه و گسترش یابد. 

محسن سمیعی زاده افزود: استان یزد در گذشته یکی از استان های برتر در کشور بود که چند سالی از عملکرد خوب خود به دور بود که از چهار سال پیش با آغاز فعالیت هیئت جدید با سکانداری باغستانی رشته شنا در استان یزد جان دوباره ای گرفت.

وی در پایان با تمجید از عملکرد هیئت شنا شیرجه و واترپلو استانیزد در بحث استعدادیابی و تقویت رده های پایه اظهار داشت: استعدادیابی مناسب و بسترسازی برای توسعه ورزشهای پایه می تواند متضمن جبران عقب ماندگی های گذشته و تداوم موفقیت ها باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هم در این مجمع گفت: خوشبختانه هیئت شنا شیرجه  و واترپلو استان در سالهای اخیر فعالیت های خوبی در بحث استعدادیابی و قهرمان پروری داشته و لیگ های شنا و واترپلو را در رده های سنی پایه برگزار کرده است.

مسعود شریعتی افزود: تمام آنچه که امروز به عنوان دستاورد از مسابقات مختلف نصیب ورزش استان یزد و خانواده رشته شنا و واترپلو می شود، نتیجه سرمایه گذاری بر روی رده های سنی پایه اين ورزش است.

وی با تاکید بر اینکه در کنار قهرمان پروری به همگانی کردن شنا هم باید توجه ویژه ای داشت گفت: با توجه به اهمیت فراگیری مهارت شنا توسط افراد جامعه باید همگانی کردن این رشته ورزشی در دستور کار قرار گیرد و افراد و خانواده ها به یادگیری این رشته ترغیب شوند و قطعا با همگانی شدن ورزش شنا مسیر قهرمان پروری نیز هموارتر خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا